Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Tansu Duran
Tansu Duran
NEREDEYSE YALVARACAĞIZ!
Birileri var diye düşünüyorum bizim iyiliğimizi istemeyen. Çünkü ne istense kulak ardı ediliyor. Bu memleketin Dünya üzerinde tanıtımının en üst seviyede yapılması lazım diyoruz ama dinleyen yok.

8/4/2012 / 10:55:39 AM
Bu haber 1299 defa okundu


Ben ekmeğimi turizm sayesinde yiyen biriyim. Turizmci olmasam da bu sektörün dinamiklerinden faydalanıyorum. Öyleki burada yaşayan devlet ve bir takım özel sektör personeli, çiftçiler ve sanayiciler gibi hatırlayamadığım sektörleri bir yana çıkarın turizmin bir yıllığına sekteye uğradığı zamanlarda (ki hatırlayın 1. Körfez savaşını) nasıl sıkıntı çekildiğini iyi biliyorum. Ben ki işsiz kalmıştım velet yaşımda. Nice insanları düşünün. Buna bağlı sektörleri de hesaba katın.

Allah çok ama çok uzakta tutsun yazmaya bile elim varmıyor ama olası bir terör felaketinde yaşayabileceklerimizi bir düşünün. Rakiplerimiz fırsat kollarken yaşayabileceklerimizi hayal dahi  edemiyorum. Bu yüzden ne olursa olsun elimizi çabuk tutmalıyız. Öyleki Antalya’ nın imajının ne olursa olsun yıkılamayacağı bir yapı oluşturmalıyız.

Bu nasıl olacak? Çok basit. Antalya’ yı parlatarak, yücelterek.

“Eee bunu nasıl yapacağız” Bu da çok basit.

1-      Antalyaspor’ u Avrupa’ nın sayılı kulübü haline getirerek,

2-      Altın Portakalı Dünyanın en prestijli festivali haline getirerek,

3-      Antalya’ ya ses getirecek bir simge inşa ederek,

4-      Gezilecek ören yerlerinin cazibesi arttırılıp Disneyland gibi bir bölgede bir çok alanda eşsiz benzersiz cazibe merkezleri oluşturarak,

5-      Haşim İşcan gibi gelmiş geçmiş en iyi idarecilerden birinin 2000 yılları versiyonunu (gerekirse Antalya’ ya transfer ederek) başımıza başkan seçerek.

Daha yazılacak çok madde var ama aklıma gelen ilk 5’ i bile bize prestij getirir. Örnekler belli. Madrid ve Londra desem ve oradaki terör olaylarının çeyreğinin İstanbul’ da bile olmadığını desem ne dersiniz? Şimdi kim biliyor onları bu saçma terör olaylarıyla. Belki 5-10 senedir rahatlar ama ondan önce savaş alanına dönen 2 şehirden bahsediyorum. Sizdeki imajına bugüne kadar zeval geldi mi? Hayır. Aksine gidilmek ve görülmek istenen yerlerdi o zamanlarda bile. Bunu kara kaşlarına kara gözlerine borçlu değiller. İmajlarını güçlendirmek için futbola yatırım yaptılar. Dünyanın en güçlü futbol ekonomilerini kurdular. Şimdi bile adlarını söylerken destur çekilen takımlara sahip olmalarının nasıl işe yaradığını bilmek için bir şey olmaya gerek yok.

Sonra Londra’ ya bir dönme dolap yaptılar ve bana göre anlamsız bu simge bile şimdi olimpiyatta simge oldu. Sarayları, saat kuleleri, müzeleri ile Londra, denize bile kıyısı olmayan bizim Ankara gibi başkent olan Madrid şimdi turistik bir şehir. Ankara’ ya kaç turist gidiyor diye ironik bir soru sorayım mı?

Yukarıdaki maddeleri yapmak atla deve değil. Harbiden kolay bir iş. Biz büyütüyoruz gözümüzde. Öyleki Antalyaspor’ un önce başarıya ihtiyacı var. Ondan sonra herşey sırayla yerine gelir. Özgüven kazanıldı mı başarıyla beraber para da gelir diyoruz ama 2012 Antalya’ sında hala 1950’ ler mantığı işliyor. Para sağalım bizi destekleyenlerden.

Şimdi okuduğum Hüseyin Çimrin’ in “Bir Zamanlar Antalya” sından aklımda kalanlardan örnek vereceğim. 2. Dünya savaş yılları. Türkiye de diğer ülkeler gibi dünyanın savaşı yüzünden ekonomisi çökmüş bir durumda. Yiyecek ekmeğe muhtacız. Temel ihtiyaç malzemeleri için millet birbirini yerken Haşim İşcan adındaki müthiş zat geliyor ve Antalya’ yı o yıllarda neredeyse baştan başa inşa ediyor. Nasıl oluyor bu iş diye bakılınca kooperatifler kuruluyor severek ya da sevmeyerek hisseler satılıyor. Vergiler artıyor, çeşitleniyor. Ödeyemeyenler ise bunun karşılığında bedensel olarak çalışıyor.

Bunun karşılığında 1944 yılından beri 70 yıldır bulunan Karaalioğlu Parkı yapılıyor. Yollar yapılıyor. Konyaaltı Caddesi imara açılıyor. Malzemeler kıtlık zamanında bile uygun bir fiyata bulunabiliyor ve halkın ekmeğine zam bile gelmiyor. Bunları neden anlattım.

70 yıl önce savaş zamanı para yokken bile Antalya’ ya Türkiye’ ye örnek bir şehir olup bugünkü şehir haline gelebiliyorsa neler neler yapamayız. Bu toplanan paralarla değil bu halkın 2. Kurtuluş savaşını bu yıllarda yapmasıyla oluyor. Para toplansa ama ruh olmasa ve sahiplenilmese bugün ne Karaalioğlu parkı kalırdı ne de o zamana ait su kanalları.

Antalyaspor’ a ruh lazım. Onun içinde önce dolu tribünleri sağlayacaksın. Taraftar her maçta bir stat kadarı dışarıda kalacak ki ondan sonra şehir ayaklanacak ve bilinçlenecek. Antalyaspor’ un önemi kavranacak. Ondan sonra dinamikler devreye girecek. Dekoderler alınacak, taraftar ürünleri satılacak.

Bunun için ise önce İstanbul taraftarının kombine alması önlenecek. Bunu da önce Sadakat kart uygulamasıyla yapabilirsin. Yani Antalyaspor Kart uygulaması yaparsın. Kombinesini alıp da en az 15 maça gelene 750 liralık tribünü 300 TL ye satarsın. 10 maç gelene 450 TL ye satarsın. 5 maç gelene 600 TL ye satarsın. Diğerlerine de 50 TL indirim yaparsın. Olur biter. Böylece adam gelecek sezon maçları uygun fiyata nasıl izleyeceğini bilir. Ona göre gelecekse her maça gelir ve takımını destekler.

Zaten bu kartı kredi kartından bozma bir sistemle yaparsın, şehirdeki ve ülkedeki diğer işbirlikçi kurum, oda, dernek ve kuruluşun desteğiyle indirimli olarak alışveriş yapar ve bu indirimin yarısını  da Antalyaspor kasasına atarsa fena mı olur?

Biz Antalyaspor’ un hem tribünün hem de kasasının dolması için neredeyse yalvarıyoruz. Bir yandan da gerçek Antalyasporlu sayısını arttırmaya çalışıyoruz. Daha ne yapalım ey Antalya halkı.

Diğer 4 madde ile ilgili konuşacak yerim kalmamış. Bunu da size havale ediyorum. Daha güzel bir gelecek için başınızı ağrıttım. Ve ağrıtmaya da devam edeceğim. Yine görüşmek üzere. Mutlu ve hoş kalın.

Tansu Duran Önceki Yazıları

      Önceki Maçımız
  Fenerbahçe   Antalyaspor
 
2-0
      Sonraki Maçımız
  Antalyaspor   Kayserispor
  - -

  : 16.04.2012 :Pazartesi
  : 19:00
  : Mardan
Yazarlarımız
  Üye Girisi
Anket» 
Antalyaspor Ligi Kaçıncı Sırada Bitirir?
Şampiyon - (70)
İkinci - (10)
Üçüncü - (9)
4. - 5. - (42)
6.- 9. - (225)
10. - 15. - (191)
Küme Düşer - (200)

                                  
 
Mail List