Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Tansu Duran
Tansu Duran
MARKA OLABİLMEK
Bu köşenin artık yeterince okunduğuna eminim. Çünkü geçen hafta Antalyaspor marka olmalı şeklinde haberler çıktı.

4/19/2012 / 6:00:58 PM
Bu haber 1533 defa okundu


Açıkçası son zamanlarda bunun üstüne giden tek kişi bendim. İnşallah da bundan sonra tek kalmam.


Bodoslama konuya girelim. Antalyaspor Demek... adlı yazımı arşivlerden lütfen okuyunuz. Hatta okutturmanızı da rica ediyorum. Çünkü futbol sadece futbol değil. Antalyaspor sadece Antalyaspor değildir.


Çünkü Antalya markasını Dünya üzerinde yaratamadık henüz. Yaratmış olsaydık Altın Portakal’ a Cannes’ daki gibi yıldızlar yağardı. Filmlerin çoğu burada çekilirdi. Devre arası spor kamplarında Dünyanın en iyileri bizi tercih ederdi gibi bir çok neden sıralayabiliriz.


Şimdi Dünyanın en kolay yapılan şeyi olan eleştirmeyi bir yana bırakalım da fikirler ortaya atalım. Turizm başkenti diyoruz kendimize. Öncelikle neremiz başkent onu anlamış değilim. Herşeyden önce bu şehrin bir sembolü yok. Yivli Minare derseniz de gelenin umrunda değil. Şimdi Roma’ ya gitsem Aşk Çeşmesinde fotoğraf çektirir miyim? Evet. Gitmişken Pisa Kulesine bakar mıydım? Evet. Paris’ te Eyfel diye bir gerçek var. Londra’ da bir çok şeyin yanına Milenyum Çarkı eklendi. Madrid’ de en kötü Boğa Güreşi arenası var diyerek örnekleri çoğaltabiliriz.


Şimdi sıkı durun. Ben bu yazıyı yazmaya başlarken aklımda olmayan ama bu yazı sayesinde ortaya çıkan fikrimi sizlerle paylaşıyorum.


Antalya’ nın simgesi PORTAKAL AĞACI olmalı.


Nasıl yani? ile başlayan binlerce soruyu aklınızdan uçurun ve bir alt satıra geçin.


Şehrin uygun bir yerine mimarisiyle, mühendisliğiyle hayran bıraktıracak Dünyanın en büyük Portakal Ağacını yapmalıyız. Ama öyle böyle değil. Yüksekliği en az Eyfel kulesi kadar. Genişliği ise olabildiğince büyük bir ağaçtan bahsediyorum. Eşi ve benzeri olmayacak bir eser olmalı.


Şimdi okurken hayal kurmaya başlayın. Ağacın dibinden asansörlerle yukarı çıkılıyor varsa meraklısı yangın veya afet için kullanılacak geniş bir merdivenden de çıkabilir. Çıkılan her yer bir portakalın içi olsa ve burdan her bir portakaldan 100 kişi faydalanabilse. Bundan güzel Antalya’ yı görebilecek, bu güzelliklerin farkına iyi vardıracak başka hangi yol olabilir ki. Seyir terası olarak kullanılacak portakalların yanı sıra mağaza, kafe, restoran gibi ticari kısımların da eklendiğini düşünün. Buraya çıkmak için bilet kesilmesiyle en geç 10 yılda kendini amorti edebileceğini bir kenara koyun. Antalya’ nın her yerinden, havadan , karadan, denizden haşmetiyle görünen bir portakal ağacına ne anlamlar yüklenmez ki. Yaşamın vitamin kaynağı Portakalı, doğanın ana renginde olan yaprakları, kökleri binlerce yıla dayanan kenti simgeleyen bir ağacı istemez misiniz?


Portakal bahçelerinin yerine dikilen iğrenç yapıların inadına, şehirde sadece adı ödüllerde kalmış Portakalımıza sahip çıkmak için istemez misiniz?


Bir ağacın altında bir de çıkınca çekilecek fotoğrafların dünya vatandaşları sayesinde yayılmasıyla unutulur mu artık Antalya.


Marka olmak ister misiniz demiyorum. Yaşamak ve varolmak için marka olmalıyız. Bunun en kolay adımı Antalyaspor’a sahip çıkmak. Bir adımı dünya medyasını konuşturacak bir etkinliğe sahip olmak. Bir başka adımı kente muazzam bir simge kazandırmaktan geçiyor bana göre.


Deniz, kum, güneş ve tarih ile her zaman kazanamayız. Kazansak da istediğimiz kazanç olmayabilir. Şimdi ister portakal ağacına sahip çıkın, ister başka bir fikri ortaya atın. Stadını bile yapamayan kent için iyimser olmaya çalışıyorum. Fakat bir yerden başlamalıyız. Antalya’ mızı en yükseklere taşımalıyız.


Sizlere bol kazançlı, mutluluklar dolu Antalya günleri diliyorum. Haftaya görüşmek dileğiyle.

Tansu Duran Önceki Yazıları

      Önceki Maçımız
  Fenerbahçe   Antalyaspor
 
2-0
      Sonraki Maçımız
  Antalyaspor   Kayserispor
  - -

  : 16.04.2012 :Pazartesi
  : 19:00
  : Mardan
Yazarlarımız
  Üye Girisi
Anket» 
Antalyaspor Ligi Kaçıncı Sırada Bitirir?
Şampiyon - (70)
İkinci - (10)
Üçüncü - (8)
4. - 5. - (42)
6.- 9. - (225)
10. - 15. - (191)
Küme Düşer - (199)

                                  
 
Mail List